Hej bloggen!

Ni kan aldrig gissa vad jag gör!!

Jag sitter i bilen och livebloggar! :D

Yes, vi skall ut till väte, och pga att jag skall klippa hår och blanda sangrior ville kristian ha med sig min dator och det mobila bredbandet. Nice, första gången jag använder dator med internet utanför lägenheten, men inte sista.

Fatta vad smidigt. Om man har glömt att maila nån och skall iväg, då tar man bara med sig datorn och internet. Eller när man skall på utflykt till hoburgsgubben/norsta auren (= så långt bort man kan komma på gotland) och Kristian har paxat förarplatsen, ja då tar man bara med sig datorn och kopplar upp sig på internet och sitter och nördar sig hela vägen!!

Jag vet, jag är 10 år efter alla er andra som redan har kommit på det här, men jag är ingen sån där jättesmart person som kommer på på direkten att man kan ta med sig datorn och internet överallt. Jag är van vid att datorn är en stor fet klump som sitter fast i väggen och väger 50 kg. Internet, det är en grå liten burk som låter och knackar och som också sitter fast i väggen.

Ni måste förstå att mitt sinne är kvar i 90-talets stationära datorer med sega modem. Jag har liksom inte fattat att man kan ta med sig datorn överallt. Ni måste förstå min upphetsning!! :D

Hur som helst.
Vi har precis kört förbi Träkumla (Ja Kristian, Träkumla, INTE Stenkumla!!) och är nu i Vall. Yepp, körde precis exakt nu förbi Vall Kvarn!

Nej hörrni, här kan jag sitta och berätta om vilka socknar och kyrkor och 90-skyltar vi kör förbi i all evighet. Men det är nog bäst jag slutar här...


Adiós amigos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0