Arlanda.

Då var man tillbaka till det svenska exotiska klimatet.


Det känns faktiskt ganska bra med tanke på att:


1. Man kan för första gången på 2 veckor få kasta toapapperet i toaletten 
istället för i en liten papperskorg bredvid!

2. Man behöver inte längre oroa sig för gränskontrollerna i Miami!!

3. Äntligen kan man slappna av och sluta oroa sig för att bli pistolhotad och rånad!


Men så känns det lite mindre bra med tanke på att:

1. Allt är SVINDYRT!
Vi är ju vana med att kunna käka lunch för en tjuga, och bo på hotell för samma pris

2. Jag precis hade vant mig så bra med att skriva a & o istället för å,ä,ö.

3. VART ÄR SOLEN OCH DEN 40-GRADIGA VÄRMEN?!

En liten snabbis om det där med gränskontrollerna i USA.

Tänk er den värsta sortens gangster, (stor, svart och ilsken. Man eller kvinna spelar ingen roll.) Klä denna best i en pondusingivande outfit (tänk mix mellan militär & polis) och ge honom/henne 10 olika stämplar att slå hej vilt med!
Där har ni gräns/pass-kontrollanterna i MIAMI!


Standardfrågan där var: "Do you have any fruits, alcohol or nuts with you?"

Jag tror på allvar dom skulle ha skjutit mig om dom fick reda på att jag hade med mig en påse "färska" jordnötter!
Bäst att inte säga något om det...

Förutom att dom ville ha reda på om man hade med sig en fruktsallad eller sprit kom andra frågor så som: "Sooo... Christian.................. where do YOU *harkel* work?!?
(På en bensinstation, hur så?)

"Okey then.... Linn... Why are YOU going to GUATEMALA?!?!?!"
(På semester, det står på lappen jag precis ägnat 20 minuter åt att fylla i och som jag sen var tvungen att ge till DIG!!!)

"Why are you traveling through Miami?!?"
(Ja... därför att det är ungefär det enda sättet att komma in i Guatemala!!)

"Well...... Annie... do you speak spanish?!?!?"
(Njaaa, lite, hur så?)
"HAHAHAHAHA! You don't speak spanish?!? Okey, good luck!"
(Idiot!)


 

När de sedan lekt klart 1000 frågor skulle de ta fingeravtryck på alla 10 fingrar och därefter tog de kort på en. Det hela avslutades med ett hjärtinnerligt:

"Okey, welcome to America. NEEEEEEEEEEEEXT!"



Kommentarer
Postat av: Kristian

Hahaha, precis exakt som jag minns det!!!!

2009-10-31 @ 20:09:27
Postat av: Hanna

Hahaha, ungefär om passkontrollen i Sverige.... eller... not ;)

2009-11-01 @ 14:31:08
Postat av: Linn

Hahaha, nej i sverige var det "Nästa, (kollar 2 sek), okej, (ger tillbaka passet), nästa. Osv

2009-11-01 @ 23:02:51
Postat av: annie

Grymt likt Linn, ja fick lite gashud av obehag till och med.. ;)



Och Linn det 40 gradiga fina vadret ar har!!

hihi

2009-11-03 @ 02:53:01
URL: http://anniii.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0