Guattis del 8.

Nu ar det sista kvallen har i Guatemala.

Dagen har spenderats pa marknad i Chichi och jag har val gjort av med sisadar 1000 Q (ca 900 sek) och det motsvarar en sprangfylld stoooor vaska plus en av vara stora resvaskor (for er som vet hur de ser ut).

Jag har blivit GRYM pa att pruta!

Sa grym att folk har blivit lite sura for att jag vagrar ge mig.
Sa aven om ett par prutningar inte gick hem, har jag tjanat desto mer pa de som verkligen funkade!!! :D

Nu bar det av mot Guatemala City for att kunna spendera natten pa ett hotell nara flygplatsen.

Det ar med blandade kanslor vi reser hemmat igen.
Man skulle ju garna folja med resten av ganget ner till Costa Rica, men samtidigt vantar den mysigaste tiden pa aret dar hemma..

..vi ses pa sondag!


Kommentarer
Postat av: \Tu padre

Jag kan tänka mig hur det såg ut där på marknaden när du prutade. Vilt gestikulerande :)

Det ska bli skönt att få hem er igen samtidigt som det varit spännande att följa er på vägen.

Ha en bra resa hemåt, så ses vi på söndag!

2009-10-30 @ 07:45:51
Postat av: Linn

Hahaha! Ja en hel del gestikulerande blev det, men inte pga spraket, utan pga att man ville fortydliga hur oerhort dyrt nagot var eller sa... :P

Du kan ju det dar med att pruta pappa!



2009-10-30 @ 17:06:46
Postat av: \tu padre

Fast jag kör coola stilen. Dom skall inte veta riktigt var dom har en. När man sedan vänder ryggen åt och börjar gå så sjunker priset drastiskt. Men det ser onekligen roligt ut med alla gester och åtbörder!

2009-10-30 @ 19:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0