Indien del 1.

I december 2007 åkte jag till Indien för att hälsa på och hämta hem min syster som då hade gjort sin praktik där i 4 månader. Det var en underbar resa och jag tänkte ge er lite bilder där ifrån.
Kanske får ni lite reseinspiration...?


Inte svårt att va rik i Indien direkt...


Min fina syster och jag!


När vi bodde i Pune gick vi varje kväll till ett café - moccha- och fikade och rökte hooka! Servitriserna var supertrevliga och ville gääärna hjälpa till att få fart på vattenpipan..


Skoprovning.
Varför har vi inte sån här service i Sverige?


Ett mysigt tempel som låg halvvägs upp på ett berg.


Lunch på favoritstället - Krishna's corner.

  


På motorvägen från Pune till Mumbai fick vi punka....


Och där försvann vår shaufför med extrahjulet.
Det var bara för oss att hålla tummarna så att ingen körde på oss och att han faktiskt skulle komma tillbaka med hjulet...

  
Till slut kom vi fram till flygplatsen i Mumbai, redo att åka till Kerala.
Fast lite trötta var vi allt...


Har ni sett vilken söt unge som flirtade med mig!?


Första morgonen i Kerala.

   

  
För det mesta åt vi frukost på vår balkong.


Vi tog en dagsutflykt till Indiens sydligaste spets för att bl.a
besöka Mahatma Gandhis minnesplats.

  
Hemma på vår strand utanför hotellet blev vi uppassade med frukt varje dag!


Katrina, vår supersnälla frukttant!


Jo, just det. Om man inte passade sig hade man plötsligt dessa fiskare i knät.
Varje morgon drog de upp sina nät, och det tog sin lilla tid.


Kanske fick de upp den här lilla firren??

  
Vi åt ute varje kväll och för det mesta åt vi nyfångad fisk.
De är otroligt duktiga på att laga fisk!!!!!


Återkommer imorgon med resten av resan!


Kommentarer
Postat av: Evelina

UNDERBART!

2009-09-09 @ 08:37:15
URL: http://lamu.blogg.se/
Postat av: Smörbollen

Du är jättefin!!

2009-09-09 @ 12:45:48
URL: http://www.duärsåfin.se
Postat av: Hanna

Åh, Krishnas corner...

Åh, Katrina....

Vi hade det ganska bra, va...? ;) Ser fram emot del 2!



Kram

2009-09-10 @ 19:34:14
Postat av: Z

... jag vill fortfarande ha den där ungen!

2009-09-14 @ 19:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0