Ich spreche sehr gut Deutch!

På lördag bär det av till Berlin.
Igår bokade vi båtbiljetter så nu är det safe to go!
Vi funderade dock på att köpa till ett extra bagage...
Börjar bli dags att göra det!

Hur som helst.
Inför denna resa har Kristian haft en super-schnell Deutch-schule med mig.


Glasögonen är gjorda av Emelie,
hon gör säkert fler på beställning om ni gillar dom!


Här kommer de ord jag nu kan utan att fuska med Google Translate
(och med reservation för stavfel):


Hallo.

Willkommen.

Danke.

Bitte.

Nein.

Ja.

Einz, Zvai, Drai, Du bist ein nazi-polizai.

(Kristian pratade något om att det kanske inte är så lämpligt att säga det i Tyskland..)

Ich möcht eine kartoffel danke.

Ich bin ein und zvansich are alt.

Wie fiel kost es?
Broter.
Freunde.
Freundin.
Du bist wundervoll.
Ich liebe dich.
Was is das?
(Eller är det ingen riktig tysk fras?

Ja, det var ungefär allt.
Tror ni jag klarar mig?

Vänta!

Jag kan också säga.

Ich möchte fier brote und drei bratwurzts danke.

Det här kommer bli kanon ska ni se!
För dom kan väl engelska i Tyskland?!?

Annars är jag körd!


Kommentarer
Postat av: Kristian

Ah, du bist sehr gut! Tänk bara på att det stavas viel och sen tror jag inte att det heter möchte utan typ "Ich wollen" eller "ich wollen gern ein brote gehaben danke"



Du kommer klara dig fint :)

2010-01-04 @ 23:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0