Och så har ännu ett decennie passerat..

I Linde bjöds det igår in till ett aldrig tidigare skådat nyårsfirande.
Trerättersmiddag med Proscuttio-inlindad mozzarella till förrätt, LYX-pizza till varmrätt och randig chokladmousse till efterrätt.
Fördring, drinkar, shottar, champagne, 12-slagetbål, cigarrer och en herrans massa Crackelin' Balls!

Jag hade förväntat mig allt annat än en lugn och städad fest, men det var exakt vad det blev. Nästan iallafall. Den var lugn, men inte särskillt städad. När Annie gick lös med silverkulorna (ni vet sånna där små man använder som garnering) fanns det inga gränser kvar.
Det spröts grädde på allt och alla. Det sjöngs sånger om nån häst där man också stod på bordet.
Jaa, men vad säger man? Det är ju bara nyår en gång om året!



Kristian, Björn, Hampus och Lina.
Jag gillar att Lina satt ett höft-förkläde över brösten. Man får inte vara dum!


Som sagt, nånting stämmer inte riktigt.

Smoking och en "rosa" plastmugg..


Jag och Zeema :)


Sånt här gillar vi!
En superglad Hampus som serverar fördrinkar på silverfat!


Hampus höll ett om det gågna decenniet och det decenium som skall komma.


Annie och Jocke (värdarna) hade ordnat en finfin dumstrut som man fick ta på sig om man hade sönder något eller om man helt enkelt blev för full.
Jag tror inte Annie hade räknat med att slå sönder ett glas det första hon gjorde, när hon och Jocke satt och knåpade ihop Dumstruten.
Grattis Annie, du blev först ut! :)
(Jag slapp den som tur är!)

Vilka snyggingar!

Martin, Annie & Hampus har precis avslutat efterrätten.


Alla var tvugna att ha på sig något glittrigt. Inte så lätt för killarna kanske, men är det nyår så är det. Detta slöt med att Annie sprang runt med julgransglitter för att "pynta" killarna. Björn fick en glittersvans :)

Vid strax innan 12-slaget traskade vi upp på Linde-berget
för att se på raketer och skåla in det nya året!


Lina


Martin & Zeema


Malin


Väl hemma igen ville Hampus ta en svängom i vardagsrummet.
Tyvärr blev det inte långvarit eftersom jag trampade in en glasbit i foten. :(
Fram med pincett och sårsprit och sedan var operationen igång.


Så när det sedan var dags för twister fick jag ansvara för snurran.



Kristian kämpade på bra där på twistermattan, men vinnaren blev ändå till slut Zeema.





Frammåt 3-tiden åkte dumstruten gladeligen på..


..medan de andra tog igen sig i soffan..


..och sökte efter mottagning.
Inte det lättaste i Linde en nyårsnatt!

Så, nu väntar ett härligt år.

Jag tror på det här året.

Jag tror det kommer hända mycket spännande saker.

Stora och små.

Vi får se :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

sjukt lyckad fest!

2010-01-02 @ 17:54:18
Postat av: Anonym

oj, glömde skriva att det va jag som sa det... jag som i Zeema alltså :)

2010-01-02 @ 17:55:39
Postat av: Anna-banana

Ja,det var det verkligen :D

2010-01-02 @ 23:46:55
URL: http://annatheoneandonly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0