VI LEVER!!

Om ni undrat varfor det varit tyst har sa ar det for att jag helt enkelt inte orkat spendera min semester i Sydafrika framfor en dator... :P
Nar vi landade i Johannesburg var vart forsta problem hur fasen vi skulle ta oss fran flygplatsen till det forsta hotellet. Taxi och minibuss kostade 4500, vi lyckades i och for sig pruta ner det till 3000, men det ar anda aaaaalldeles for dyrt! Vad gjorde vi da?
Jo, vi hyrde en egen bil!! En ny Nissan Micra -10 som gatt over 20'000 mil alla redan. Sjukt tycker jag.
Den bilen tog oss genom arhundradets varsta ovader, over 40 mil till den lilla byn Graskop. Kl. 23 kom vi fram och kunde checka in pa varat hostel, "Valley View Hostel".
Forsta dagen spenderade vi med att: kolla vattenfall, fina utsikter, Bourkes potholes och dricka Sydafrikanskt vin (& capten morgan...)
Andra dagen spenderade vi med att: Annie och Jocke gjorde "Graskop Big Swing" (kolla Youtube), bada i MacMac pools dar vi sag en knasgron vattenorm och tva blaryggade svalor (finns bara pa tre stallen i Sydafrika), se MacMac falls och "God's Window".
Det har varit ett par riktigt bra dagar, men nu ar man faktiskt riktigt trott. Det ar grymt varmt har, idag holl vi pa att smalla av, sakert 30 grader i skuggan! Lite nudlar och rose & fanta far nu satta "tempot" for denna kvall. Imorgon bitti skall vi ge oss av tidigt for att aka vidare mot Krugerparken. Det ar dags for SAFARIIIIII!! :D
Jag ar ledsen att det inte blir nagra bilder, men det ar skitkrangligt att lagga upp dom har! :( Ni far kolla pa Kristians blogg och hans resdagbok istallet. Hoppas han lagger upp lite bilder pa mig dar ocksa. Just nu verkar det som att jag inte har varit med pa utflykterna, men det har jag!
Hoppas ni har det bra hemma! :)
Kram Linn

Kommentarer
Postat av: /Ulf

Vi trodde man skulle få se Annie & Jocke hoppa på Youtube ???

2010-10-24 @ 12:42:09
Postat av: Hanna

Det låter som ni har det jättebra! Skönt med värme, här hemma gör sig hösten verkligen påmind... det är kallt o ruskigt... Jag o Gnistra tävlade igår, vi vann vår klass o blev dessutom distriktsmästare. Det var riktigt roligt! Ha det bra! Kram :)



2010-10-24 @ 22:27:36
Postat av: Linn

Hanna: GRATTIS!!! :D Ni ar sa himla duktiga, men det visste vi ju redan :) Ta hans om er och kom ihag att smsa... ;-) Kram



Pappa: Ja med hastigheten pa internet har i afrika kommer det nog ga fortare om vi lagger upp det nar vi kommer hem :P

2010-10-25 @ 13:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0